OwnageMyOwnForum
Zoeken Zoeken  

Ga terug   Ownage Forum > Ownage On-topic > Nieuws en Reviews
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws en Reviews Een interessant nieuwtje gevonden of wil je feedback ontvangen op een review? Dat kan hier.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 16:03   #1
RcK
High Skilled

RcK's schermafbeelding

Standaard [REVIEW] Fifa 10

Tot en met 2005 heb ik altijd Fifa gespeeld, maar sinds toen heb ik PES gespeeld. Totdat Konami vorig jaar met een wanprestatie van de bovenste plank kwam aanzetten, waar aan de kant van EA een uitstekende voetbalgame werd afgeleverd. Dit jaar heeft EA zich vooral bezig gehouden met het verfijnen en perfectioneren van de game en dat is te merken.

Door sommige critici werd Fifa 09 al de perfecte voetbalgame genoemd, dat lijkt me wat verregaand, maar de game mocht er zeker wezen. EA heeft naar eigen zeggen maar een klein scala aan opties toegevoegd, en heeft voor de rest de game geperfectioneerd. Veel meer dan Virtual Pro is er dan ook niet toegevoegd. En dit is praktisch hetzelfde als Be A Pro, alleen gebruik je deze speler in meerdere gamemodi.

Aan de andere kant is EA wel met vlag en wimpel geslaagd voor het perfectioneren van de game. De belangrijkste aanpassing is het dribbelen. Niet alleen kun je nu 360 graden dribbelen, wat vaak leidt tot zuiverdere passing, maar ook zijn de fysieke confrontaties veel realistischer geworden. Dit gecombineerd met het 360-dribbling systeem maakt het dollen van je directe tegenstander realistischer en uitdagender. 360-Dribbling klonk bij de aankondiging bij mij als een leuke toevoeging, maar in werkelijkheid is het de verfijning die het genre nodig had.

Waar Pro Evo al jaren blijft teren op de Master League, waar het divisie-systeem op zijn minst apart is te noemen en je betaalt met PES-punten, heeft Fifa ten opzichte van vorig jaar de Manager Mode flink verbeterd. Er zijn nu meer punten die een speler doen beslissen om al dan niet naar je club te verkassen, spelers worden sneller ontevreden als ze niet spelen en de spelergroei is ook verfijnd. Klinkt allemaal leuk en aardig, en dat is het ook.

Op gebied van online gameplay overtreft Fifa PES nog verder. Konami blijft rommelen met lobby’s en lag, en het dringt blijkbaar niet door dat anno 2009 een solide online modus een must is. Bij EA hebben ze dit wel begrepen, en hoewel er een heleboel online modi zijn, is er maar één écht belangrijk; Ranked Quick Match. Je wordt, zoals de naam al grotendeels verraadt, snel en eenvoudig gelinkt aan een opponent van hetzelfde niveau. Het enige nadeel in deze gamemodus is dat lang niet alle tegenstanders even sportief zijn. Daarmee doel ik niet op overtredingen tijdens de wedstrijd, maar op disconnecten bij een achterstand. Dit was in Fifa 09 al het geval en is er zeker niet minder op geworden dit jaar.

Zijn er dan verder helemaal geen minpunten? Ja en nee. Het enige echte minpunt dat ik aan deze game heb kunnen ontdekken is de AI bij het aanvallen. Nog steeds hebben CPU ploeggenoten soms moeite met het gebruiken van ruimtes, waardoor je soms net niet die perfecte steekpass kunt geven. Alleen zullen enkel de absolute mierenneukers (lees: verbetterde PES-fans) zich hier aan ergeren, aangezien de rest van de game dit ruim compenseert.

Wat mij ook opviel aan de game is de grafische vormgeving. Vergeleken met Fifa 2009 ziet het er op het eerste oog een beetje vreemd uit. Eerlijk is eerlijk, het was even wennen, maar zolang je een HDTV hebt is het ook op grafisch gebied puur genieten met Fifa 10. Indien je die niet hebt valt het allemaal wat tegen, ik heb de game op zowel een normale als een HDTV gespeeld, en op een gewone TV ziet het er niet best uit. Dit was vorig jaar ook al zo, en is dit jaar zeker niet minder geworden. Op muziekgebied is er weinig veranderd, er zitten nieuwe tracks in, maar deze zullen me ruim vóór de release van Fifa 11 de neus uit komen. Of dit ligt aan het aantal tracks of de uren die je kunt spenderen aan deze game, laat ik in het midden.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ik überhaupt de moeite neem om deze review uit te tikken. Iedereen die vorig jaar van Fifa genoten heeft heeft het nieuwe deel al anderhalve week in huis, en is daar te druk mee bezig om dit te lezen. Zei die dit niet hebben gedaan houden niet van voetbalgames, of zijn PES-aanhangers die zowiezo te koppig zijn om over te stappen. Fifa 10 is een perfectionering van het vorige deel, precies wat EA ons belooft heeft. Hier kan PES nooit tegen op.
Oud 16 oktober 2009, 22:35   #2
Tufke
War Commander

Tufke's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tufke
Standaard

Ik zal niet ingaan op grammaticale dingen, die doe ik zelf namelijk wel fout. Maar gewoon een andere mening dit keer

Ik vind het enerzijds jammer dat snelheid veel minder belangrijk is geworden. Vorigf jaar was het overdreven, nu lopen verdedigers behoorlijk op een Torres in als het moet. Ook zijn de reacties zelf nog steeds scripted...met alle gevolgen van dien. Ik ben de online plezier iig kwijt...jammer, want de game zelf is vetter dan ooit.

Oh en de muziek is gewoon kut

NEW Brawl FC: 5155-5867-7459
"Wait a sec, you want me to tie up all these loose ends? No way!"
"Now then, you're the protagonist, I'm just a cool, handsome foil who happens to be your twin brother. Hate to say it, it's your job."
Smacking 'n Throwing bitches like a real pimp.
Tufke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 22:43   #3
RcK
High Skilled

RcK's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor het lezen en het commentaar

Wat betreft de online gameplay ben ik het met je eens, de game zelf is veel vetter, maar online zijn er gewoon te veel dramatisch figuren...
Oud 28 mei 2010, 12:26   #4
Benfiquista
Fragbait

Standaard

Fifa 11 alvast winnen?

http://www.thesistools.com/web/?id=135582 hier een vragenlijst voor mn studie.
Benfiquista is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.6.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.